Schade aan uw boot? Wat te doen!
Heeft u schade aan uw boot opgelopen? Dat is heel vervelend. Wij helpen u graag zo snel mogelijk verder. Maar wat doet u het eerst:
- Bepekt de schade zoveel mogelijk
- Als er een tegenpartij bij betrokken is vul dan samen met de tegenpartij het schadeformulier in. Zet allebei de handtekening
- Zeg niet meteen dat u aansprakelijk bent voor de schade van een ander. Wij, en de verzekeraar zoeken het graag eerst voor u uit.
- Meld de schade
Zo meldt u de schade
Wilt u een schademelden ? Het kan eenvoudig en snel zo als u het wilt, Dit kan op 3 manieren, telefonisch, per interne of per post.
Telefonisch melden
U kunt ons bereiken via het telefoonnummer 0416 79 52 64 van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 19:00 uur.
Buiten de openingstijden kunt u ons bereiken op 06 140 125 10
Een van onze schadebehandelaars zal dan met u de schade bespreken en wat de eventueel volgende stappen zijn die wij van u verwachten. Ook zal men met u de verder procedure bespreken
Online schademelden
In de meeste gevallen is een schriftelijke melding dan niet meer nodig (in sommige gevallen is het noodzakelijk om een uitgebreide schriftelijke verklaring op te maken).
U kunt kiezen uit:
Beknopte melding
Klik op bovenstaande link wanneer u een korte en snelle melding wilt maken van een schadegeval.
Uitgebreide melding
Klik op bovenstaande link wanneer u een uitgebreide melding van een schadegeval wilt maken.
Schriftelijk melden
U kunt natuurlijk ook uw melding doen via een printbaar formulier.. Vul het formulier volledig in, dan nemen wij uw schade snel in behandeling.
U kan het schadeformulier downloaden. Wilt u ze liever per post toegezonden krijgen, naam dan met ons kontakt op.
Maar houdt u dan wel rekening met een langere reactie- en verwerkingstijd welke ontstaat door het verzenden per post van het formulier met eventuele bijlage
Of stuur het ingescande en ingevulde schade aangifteformulier en eventueel bewijsstukken,foto’s etc. via email naar schade@henskensyachtverzekeringen.nl.
Spoedeisende schade
Voor spoedeisende schades zijn wij ook na kantooruren en in het weekeinde bereikbaar.
Ook kunt u natuurlijk de alarmlijn van de verzekeraar bellen.
Reactie na schademelding
Na een schademelding gaan wij aan de slag om u zo goed mogelijk te helpen. U ontvangt een bericht over onze verdere procedure en wat wij nog eventueel van u verwachten, soms is er meer informatie nodig.
Uiteraard wordt u op de hoogte gebracht en gehouden van de vorderingen van de schadeafhandeling.